Уметничка школа у Нишу постоји већ 71 годину и уметношћу боји и осликава свој град, а од самог оснивања заузима значајно место на културној мапи Ниша и Србије

Екипа редакције Јужне Србије Инфо и АМ Инфо прес-а, била је гост Уметничке школу у Нишу, и упознала се са радом и плановима те јединствене установе

Школа је још давне 1948. године започела рад са двадесет двоје ученика и само неколико професора у једној прилично неусловној просторији. За претходних седам деценија школа је напредовала и ширила своје видике, па тако данас Уметничка школа у Нишу има 310 ученика, 59 професора, много боље услове за рад и четири одсека, техничар дизајна графике, техничар дизајна текстила, ликовни техничар и техничар дизајна ентеријера и индустријских производа. 

Како и доликује разговор је почео са нашом љубазном “домаћицом”, директорком Аном Николић..

Реците нам нешто више о овој једиственој образовној установи?

У нашој школи постоји четири образовна профила, сликарски одсек, одсек дизајна графике, текстилни дизајн и одсек дизајна ентеријера и индустријских производа.

Након завршетка Уметничке школе, за шта се ученици даље опредељују ?

Добар део наших ученика се опредељује за Академију, већина њих уписује сликарски одсек, или уписују графички дизај, архиктетуру, модни дизајн,а такође уписују и хуманистичке предмете. Уметнича школа даје један шири простор из области опште културе и јавног информисања, срешћете их у различитим областима које се баве културом, уметничка школа се труди да им да један широки простор у даљем образовању и раду.

Специфичност у Вашој школи је то што се настава за неке предмете одбија у групама. Зашто је то тако?

Неопходно је да у групама буде што мањи број ученика како би рад био што ефикаснији, један од разлога зашто се наша настава одвија у малим групама јесте да би се усмерила пажња подједнако и на рад са појединцима што олакшава њихов рад, успех као и коректуру који професори врше и то јесте тенденција нашег образовног програма како би се индивидуализовала настава сматрам да је уметничка школа један од добрих примера.

Оно што нас разликује од осталих школа је то да се наставе засива на пракси , добар део задатака наши ученици обављају искључиво практично.

У вашој школи постоји секција “Вечерњи акт”, реците нам нешто више о томе?

То је једна новина осмишљена као сарадња између професора и ђака која се ослања на потребе ђака и њихова интересовања, то је такође и један вид помоћи за лакши упис ученика за факултете, како би што више искористили време радећи на живом моделу, а нису у могућности да то раде током редовне наставе, то је нешто што изискује и неке додатне финансијске трошкове због тога то ми радимо унутар школе, како би нашим ученицима олакшали упис на факултет.

Ближи се и Дан школе, на који начин ћете то обележити?

Традиционално се сваке године у школи припреми адекватан програм, ми у школи имамо драмску секцију, која сваке године припреми неку представу за тај дан, а такође на Дан школе се додељују признања за ученике који постигну одређени разултат. 

Неке од наших ученица су добиле и ове године награде за своје радове,

Одсек дизајна графике едукује и оспособљава ученике за рад на задацима графичког дизајна у сфери маркетинга и пропаганде, у областима примењене графике, графичких технологија, плаката, писма и опреме књиге.

Одсек дизајна текстила усавршава смисао за вредности дизајна текстила, развија креативност и индивидуалност ученика, пружа знања из области моде, уникатно сликаног, тканог и штампаног текстила.

Ученици који упишу сликарски одсек стичу општу ликовну културу и практична знања за обављање различитих послова из области ликовних делатности, као што су технике зидног сликарства, технике конзервирања оштећених уметничких дела, традиционалне и модерне графичке технике штампе, рачунарска графика и мултимедији.

Одсек за дизајн ентеријера и индустријских производа пружа теоријска али и обавезна практична знања из области функционалног и естетског уређења простора и обликовања индустријских производа са технолошким процесом његове израде као једне целине.

Због чега људи “мешају” уметничку и музичку школу?

Ми смо блиско везани на области које се ослањају једна на другу, такође нам је простор у коме се налазимо мање више повезан, ми ћемо радити у будућем перидоу на визуелном индентитету наше школе, како би људи, а и јавност разликовала школе, то нам није једини приоритет како би наша школа била видљива трудимо се да нашу школу учинимо препознатљивом и по самом раду и успесима наших ђака које постигну заједно са професорима током године.

 

Извор: Јужна Србија Инфо